loading...
دنیای کامپیوتر
ali بازدید : 373 شنبه 23 آبان 1394 نظرات (0)

راههای زیادی وجود دارد تا به وسیله آنها بتوانیم بفهمیم هک شده ایم یا نه!


ولی برخی از راههای نفوذ هکرها به سیستم بسیار اعجاب انگیز هستند!!


در این مطلب علامت ها و نشانه های حاکی از هک شدن را خدمت شما معرفی خواهیم کرد تا بتوانید بررسی نمایید و ببینید که هک شده اید یا خیر!!


با ما در ادامه همراه باشید!



ali بازدید : 146 شنبه 23 آبان 1394 نظرات (0)

اسپم یا جفنگ، به معنای پیام یا نامه الکترونیکی است که بدون درخواست گیرنده و برای افراد بی‌شمار فرستاده می‌شود!!


یکی از مشهورترین انواع اسپم هرزنامه است اما اسپم می‌تواند شامل اسپم در پیام‌رسان‌ها، اسپم در گروه‌های خبری یوزنت، اسپم در بخش نظرات وبلاگ‌ها و صفحات ویکی و فروم‌های خبری و غیره هم بشود!!



ali بازدید : 344 پنجشنبه 21 آبان 1394 نظرات (0)

هک به معنی نفوذ کردن و یک هکر با نام یک نفوذگر شناسایی میشود!!

 

رخنه کردن یا هک به معنی سود بردن از یک روش سریع و هوشمندانه برای حل یک مشکل در رایانه می‌باشد!!


در علوم مربوط به رایانه معنی هک گاه مساوی معنی کرک (crack) که رمزگشایی است نیز عنوان می‌شود!


در گفتگوهای امروزی هک به معنی نفوذ به یک سیستم رایانه‌ای است و کرک نیز به معنی رمزگشایی است و کراکر به فرد گشاینده رمز می‌گویند!!


گستردگی واژهٔ هک منحصر به رایانه نمی‌باشد و توسط افراد با تخصص‌های گوناگون در زمینه‌هایی از قبیل موسیقی، نقاشی و... نیز به کار می‌رود که به معنی دگرگونی‌های هوشمندانه و خلاقانه فرد در آن زمینه می‌باشد ولی منظور ما منحصر به زمینه رایانه می باشد!



تاریخچهٔ استفاده از واژه هک و هکر به استفاده آن در موسسه فناوری ماساچوست در سال ۱۹۶۰ برمی‌گردد!


معنی اصلی آن سود بردن از یک روش سریع و هوشمندانه برای حل مشکلی تکنیکی بوده‌است. این واژه همراه با واژه مشتق شده دیگر آن هکر، به معنی کسی می‌باشد که توانایی پیاده سازی و ساخت هک‌های جدید را دارد!!

ali بازدید : 63 سه شنبه 19 آبان 1394 نظرات (0)

تصور بر این است که اطلاعات موجود بر روی اینترنت هیچ وقت از بین نمی‌روند!!


این ادعا زمانی که اطلاعات موجود از محبوبیت بیشتری برخوردار بوده و به صورت بی‌وقفه بر روی رسانه‌های مختلف هم‌رسانی و به اشتراک گذاشته می‌شوند، صحت دارد!!


اما همه اطلاعات نظیر عکس‌ها، مقالات دانشگاهی، ویدئوهای خانگی، ایمیل‌های قدیمی و خیلی از اطلاعات دیگر چطور؟ آیا همه اطلاعات کنونی می‌توانند برای همیشه  و تا ابد در جایی ذخیره شوند؟!


با توجه به قانون ترمودینامیک در فیزیک() که ادعا می‌کند همه اشیا شامل ستارگان و کهکشان‌ها در نهایت روزی به حیات خود خاتمه داده و متوقف خواهند شد، لذا داده‌های دیجیتالی نیز از بین خواهند رفت!


برای نمونه، تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که متوسط عمر حافظه‌های فلش، دیسک‌های سخت و سی‌دی‌ها 10 سال است و داده‌های موجود در نوارهای مغناطیسی بعد از ۳۰ تا ۵۰ سال خوانایی خود را از دست می‌دهند!


چگونه اطلاعات دیجیتالی از بین می‌روند؟


با ما در ادامه ی این مقاله جذاب و خواندنی همراه باشید!

ali بازدید : 199 یکشنبه 17 آبان 1394 نظرات (1)

Telegram اپلیکیشن پیام‌رسانی است که در کنار شباهت‌های بسیاری که به Whatsapp دارد دارای چندین ویژگی برتر است!! یکی از این ویژگی‌ها وجود استیکر‌ در این برنامه است که امروز به آموزش ساخت استیکرهای شخصی، اضافه کردن آن به تب استیکرها و همچنین اشتراک‌گذاری آن با افراد دیگر خواهیم پرداخت!!


در لینک زیر تلگرام را خدمت شما به طور کامل معرفی کرده ایم:


معرفی نرم افزار پیام رسان آندرویدی Telegram + دانلود

ali بازدید : 73 سه شنبه 12 آبان 1394 نظرات (0)

مهندسان و کارمندان اصلی در تیم فیسبوک، مجبور به پیروی از سیاست جدید این شرکت شده اند؛ سیاستی که همه این کارمندان را از استفاده از آیفون منع می کند و آنها را مجبور به استفاده از گوشی های هوشمند اندروید کرده است!


قبل از آنکه به دنبال دلایل اصلی این سیاست باشید، باید بدانید که فیسبوک هیچ عداوتی با اپل و آیفون ندارد و زاکربرگ هم هیچ نکته مثبتی در ساندار پیچای، مدیر عامل جدید گوگل پیدا نکرده است!



ali بازدید : 124 جمعه 08 آبان 1394 نظرات (1)

 Key Logger‌ ها یکی از مهم‌ترین ابزارهای جاسوسی در دستگاه‌های الکترونیک هستند که با ذخیره‌ی تمامی اعداد و حروف تایپ شده توسط شما، به راحتی به رمز حساب‌های اینترنتی یا حتی بانکی شما دسترسی پیدا خواهند کرد.


اگر تا کنون توسط مارکت‌های اینترنتی خرید آنلاین انجام داده باشید حتما مشاهده کرده‌اید که در تمامی وب‌سایت‌های بانکی، در کنار فرم اطلاعات یک کیبورد مجازی نیز وجود دارد که خود بانک نیز به استفاده از نسخه‌ی مجازی کیبورد توصیه کرده است.

ali بازدید : 124 چهارشنبه 06 آبان 1394 نظرات (0)
واي فاي چيست و چگونه کار ميکند؟

فرودگاه، هتل، رستوران، کتابخانه و يا حتي دفتر کار، امروزه ديگر در هر کجا که تصور کنيد ممکن است بتوانيد به اينترنت متصل شويد. در آينده اي نزديک شبکه هاي ارتباطي بدون سيم چنان گسترشي مي يابند که در هر زمان و مکاني شاهد ارائه خدمات اينترنت بي سيم خواهيد بود. به کمک شبکه هايي همچون واي فاي قادر خواهيد بود تا رايانه هاي يک اطاق يا دفتر کار خود را به راحتي به يکديگر متصل نماييد!!

ali بازدید : 85 چهارشنبه 06 آبان 1394 نظرات (0)

افرادی که به لپ تاپ، تلفن همراه هوشمند و تبلت‌ها معتاد هستند در مورد خطرات وای‌فای هشدارها را جدی بگیرند. بررسی محققان جهانی نشان می‌دهد که استفاده از اینترنت وای‌فای سلامت شما را تهدید می‌کند.

 
اگر از کاربران مشتاق اینترنت سؤال کنید که یکی از اختراعات مهم بشر چیست، به‌طور حتم بین گزینه‌های مختلف از وای فای هم نام می‌برند. اینترنت پر سرعت و بدون سیم به راحتی ما را به دنیای مجازی بزرگی متصل می‌کند تا با افراد مختلف در ارتباط باشیم و اطلاعات مورد نیازمان را راحت‌تر و بدون نیاز به کابل و سیم دریافت کنیم. اما در مورد سلامت این اینترنت‌ها حرف و حدیث‌هایی وجود دارد.
 
شاید برایتان جالب باشد بدانید که تکنولوژی وای‌فای برای اولین بار در سال 2007 به دنیای مجازی معرفی شد و از آن زمان تا کنون محققان هم بیکار ننشسته‌اند و تحقیقات مختلفی انجام داده‌اند که نتایج این پژوهش‌ها تا حدودی شما را متعجب می‌کند.

وای‌فای می‌تواند اثرات منفی مختلفی را بر سلامت مغز بر جای بگذارد که این موضوع در مورد کودکان بیشتر اهمیت دارد. سردرد، خستگی، اختلالات خواب، مشکلات گوارشی، اختلال در عملکرد مغز و حافظه، استرس و حتی افسردگی را به وای فای و اشعه‌های آن نسبت می‌دهند. پس بعضی از خطرات را جدی بگیرید و خودتان را از صبح تا شب به اینترنت بی‌سیم وای فای وابسته نکنید.

قبل از اینکه به مضرات وای فای بپردازیم ابتدا کمی بیشتر در مورد فناوری وای فای توضیح خواهیم داد و آن را بیشتر معرفی خواهیم کرد!
درباره ما
با سلام به وبلاگ دنیای کامپیوتر خوش آمدید. در این وبلاگ سعی میکنیم جدیدترین اخبار تکنولوژی در زمینه کامپیوتر را به شما اطلاع دهیم، انواع ترفند های گوناگون را به شما آموزش دهیم، انواع مختلف و بهترین نرم افزار های روز دنیا را به شما معرفی کنیم و... امیدوارم با نظرات خود ما را در ارتقای کیفیت این وبلاگ یاری دهید! با تشکر
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    بهترین بخش وبلاگ کدام قسمت است ؟
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 414
  • کل نظرات : 67
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 64
  • آی پی دیروز : 68
  • بازدید امروز : 178
  • باردید دیروز : 227
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 602
  • بازدید ماه : 3,770
  • بازدید سال : 25,490
  • بازدید کلی : 208,659